2 Mart 2013 Cumartesi

Farkinda misiniz?

Mart ayi Serebral Palsi farkindalik ayi.Farkinda misiniz?Serebral Palsi nedir?Ulkemizde kac kisi Serebral Palsili?Biliyor musunuz?

Cevaplari duyar gibiyim.HAYIR.Hazel dogmadan once bende farkinda degildim malesef.Kac gece sabahladim bilgisayar basinda bilgi edinmek icin,kac kitap okudum bugune kadar,kac doktor gezdik...
ama malesef bazi seyler insanin basina gelince ancak ogreniyor bunlari.Yasayarak  farkinda oluyorsun ki bu en kotusu.

Serebral Palsi;Dogum oncesi,dogum sirasinda yada dogum sonrasi herhangi bir nedenle beynin hasar gormesi sonucu olusan motor(ve bazi durumlarda mental)bozukluktur.Serebral Palside beyin hasari ilerleyici degildir.Fakat ortaya cikan sorun omur boyu devam eder.Ulkemizde engelli sayisi yaklasik olarak 8.5 milyon ve bunlarin 200 bini Serebral Palsilidir(tahmini rakam).Halk dilinde Spastik olarakta bilinir ki bu benim hic hoslanmadigim ve bir turlude alisamadigim bir kelimedir.O yuzden insanlar sordugunda anlatma zorlugu cekiyorum ve genelde beyin felci diyorum.Evet sosyal hayatta cok soru soran,dik dik bakan,aciyan cok oluyor ama cok sukur Hazelimle bunlari asali cok oldu.

Isterdimki insanlar daha bilincli olsun.Rahatsiz edici bakislar yerine tebessum olsun,soru yagmuru yerine yardim edebilme nezaketi olsun,ah ah vah vah yerine bravo nasilda guclusunuz olsun,en cokta anlayis olsun.En ihtiyac olunan sey anlayis cunku.Hazelimle normal bir yasam suruyoruz biz...soyutlamiyoruz kendimizi zaten buna ihtiyac duymuyoruz.Herseyi yapiyoruz,heryere gidiyoruz...bakislar uzerimizde olsa bile biz cok mutluyuz melegimle.


Mart ayi Serebral Palsi farkindalik ayi.Ne kadar farkinda siniz?


                                                            Biz 3 senedir farkindayiz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder