21 Mart 2013 Perşembe

Bir Ümit işte...

Hazel 5 aylıktı fizik terapiye başladığımızda.O zaman eşimin ülkesi Filipinler deydik,tam teşhis belli değildi, doktor motor geriliği var demişti.Haftada iki gün hastaneye gidiyorduk terapi için.
9.aya kadar hala net teşhis koyamadılar ve biz Türkiyeye kesin dönüş yaptık.Ama ben araştırarak,okuyarak kızıma teşhisi koymuştum zaten Serebral Palsi yani Beyin Felci.Daha önceki yazılarımda yazmıştım detaylı.

O günden bugüne çok yöntem denedik Hazel için ama tabiki bence en iyi yöntem düzenli fizik terapi.Denediklerimiz içinde masaj,akapunktur,refleksoloji,yüzme,bioenerji.
Yüzmeden çok fayda gördük ama kışın ara veriyoruz malesef çünkü Hazeli havuza götüremiyorum mikrop kapar diye.Yazın bol bol yüzüyor Hazel günde iki üç saat.Yüzerken tüm kaslar çalışıyor ve çok effor sarf ediliyor hemde çok eğlenceli.Boyun simidi ile yüzüyor Hazel daha öncede yazmıştım.
Masaj ve akapunkturdan da çok yarar gördük.Özellikle masajtan...eğitim almış birisi yaparsa gerçekten çok etkili çünkü kaslar rahatlıyor masajla ve çocukda çok gevşiyor.Hazel masajtan sonra baya bi uyurdu hatta.
Diğer bir alternatif tedavi refleksoloji,ayak tabanından yapılan özel masajla vücuttaki tüm organlar uyarılabiliyor.Hazel 4 ay aldı bu alternatif tedaviyi ve en çok kabızlıkta düzelme gördük.Daha fazla devam edemedik çünkü malum seanslar çok yüksek ücretten 50 dakika seans ücreti 100 tl.
Bioenerjiye hiç inanmıyordum ne yazık ki...ama yakın bir arkadaşım bioenerji eğitimi alıyor ve Hazelede yapıyor haftada bir seans.Şanslıyız çünki ücretsiz :) Bioenerji sonrası Hazel çok sakinleşiyor,uykusuna iyi geliyor.
Daha bir çok alternatif tedavi yöntemi var.Bunlardan bir taneside G-therapy.Hindistanlı olan Dr.Oswall tarafından uzun seneler sonrasında tamamen bitkisel olarak yapılan bir ilaç.Bu ilacı kullanan ve fayda gören bir kaç aile ile konuştum ve denemek istedik ama şu an pek mümkün olmadı.Çünkü doktor çocukları görmeden ve muayene etmeden ilacı vermiyor.Bunun için biraz beklemek gerekiyor...
Çoğu alternatif yöntemi internetten araştırarak buluyorum ve tabiki Facebookta olan Serebral Palsili Çocuklar ve Aileleri Gurubumuzdan.Harika bir gurup oluşturduk...herşeyi paylaşıyor,soruyor ve tartışıyoruz.Bir ümit işte Hazele,Hejaya,Hüseyin Cana,Ezgiye,Ayşe Naza,Kayraya,Ece Naza,Umuta,Berrin Elaya,Anıla,Katre Laleye ve daha nice güzel meleklerimize bir ümit işte...Nede olsa ümit bizim en iyi yol arkadaşımız...

5 yorum:

  1. o grupta bi abla var, her şeye maydonoz oluyoo :D

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle Maydonaz Apla olsun onun adı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şaka bir yana Bihtercim...
      ümitlerimiz olmasa hayat zaten zor çekilirdi...
      her yeni duyduğumuz tedavi şekli başta vaad ettikleri gibi olmasa da ufak tepek gelişmeler katıyor meleklerimize. zamanla daha da faydalı tedaviler çıkacağına umut ediyorum...

      Sil
  3. ümidimiz...ümidiniz...hiç eksik olmasın

    YanıtlaSil
  4. ümitler ve umutlar olmasa napardık biz umutlarınızın gerçek olması dileğiyle...

    YanıtlaSil